START PROJEKTY NCBiR DROP IN UMLUB

DROP IN UMLUB - ograniczenie zjawiska przedwczesnego kończenia nauki w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie

DROP IN UMLUB - ograniczenie zjawiska przedwczesnego kończenia nauki w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie

Okres realizacji projektu:
01.09.2025r. – 28.02.2029r.

Program:
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Numer umowy:
FERS.01.05-IP.08-0008/25-00 z dnia 15.07.2025r podpisanej z Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Wartość projektu:
4 664 929,00 zł i obejmuje dofinansowanie w kwocie 4 519 269,00 zł z następujących źródeł:

  1. ze środków europejskich (ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus) w kwocie 3 849 499,41 zł, co stanowi 82,52 % wydatków kwalifikowalnych Projektu,
    ze środków dotacji celowej w kwocie 669 769,59 zł;
  2. wkład własny w kwocie 145 660,00 zł, ze środków publicznych w kwocie 145 660,00 zł

Kierownik Projektu:

dr hab. n. med. Marzena Samardakiewicz, Profesor Uczelni

Cel projektu: Poprawa funkcjonowania Uniwersytetu Medycznego w Lublinie w zakresie minimalizowania zjawiska przedwczesnego kończenia nauki poprzez wdrożenie systemowych rozwiązań w kierunku usprawnienia obsługi i wsparcia osób studiujących do dnia 28.02.2029r.

Grupa docelowa: Uniwersytet Medyczny w Lublinie oraz studenci studiujący w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie bezpośrednio korzystający ze wsparcia EFS+

Zadania, działania realizowane w ramach projektu:

  1. Usprawnienie obsługi administracyjnej i komunikacji z kadrą uczelni poprzez:
    Wdrożenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów
    Integrację elektronicznego systemu obiegu dokumentów z platformą e-learningową oraz kontem studenta w systemie USOS, co umożliwi studentom dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i zgłoszeń w jednym miejscu
    Utworzenie w ramach konta studenta funkcjonalności dedykowanej wsparciu psychologicznemu (ankieta diagnozująca, umawianie wizyt)
    Uruchomienie wirtualnego dziekanatu
    Utworzenie Punktów informacyjnych w dwóch strategicznych, w których będą dyżurowali doradcy administracyjni udzielający studentom porad/konsultacji, wsparcia w obsłudze systemów
  2. Rozszerzone wsparcie psychologiczne i doradcze w postaci:
    Indywidualnej pomocy krótkoterminowej (konsultacje studenta z psychoterapeutą oraz z kadry z Superwizorem – mentorem)
    Relaksacje - nauka technik redukcji stresu i napięcia, takich jak medytacja, joga, mindfulness czy oddychanie przeponowe - zajęcia grupowe
    Coaching akademicki: konsultacje indywidualne, coaching grupowy, na których studenci wspierani będą w nauce skutecznego zarządzania czasem, rozwoju osobistym, nauczą się radzić sobie w sytuacjach stresowych, pod presja czasu.
    Grupowe warsztaty rozwojowe gdzie tematyka będzie uzależniona od zapotrzebowania grupy z puli tematów (np. trudności w adaptacji, praca z emocjami itp.)
  3. Monitorowanie zjawiska Drop out
  4. Wsparcie edukacyjne w postaci:
    Akademickiej Pomocy Edukacyjnej – działania wspierające z przedmiotów przewidzianych programem studiów
    Kolosalna pomoc - regularne wsparcie w trudnych przedmiotach umożliwiające studentom lepsze przygotowanie się do przyszłej pracy zawodowej zbudują umiejętności praktyczne a tym samym pewność siebie. Zajęcia odbywać się będą w grupach
    Warsztaty z zakresu Technik uczenia się gdzie uczestnicy opanują techniki efektywnej nauki, techniki pamięciowe, sposoby organizacji własnego systemu uczenia się
    Akademia Edukacyjna – otwarte webinary z wybitnymi specjalistami w dziedzinie medycyny z możliwością aktywnego uczestnictwa, możliwością zadawania pytań oraz dyskusji
    Tygodnie Umiejętności Praktycznych (TUP), uzupełnienie teorii o cenne doświadczenie praktyczne w obszarach deficytowych, w tym:
    Przeszkolenie studentów - opracowanie programu oraz materiałów i przeszkolenie studentów Studenckich Kół Naukowych (SKN) do prowadzenia zajęć w ramach TUP'ówPrzeprowadzenie TUPów przez studentów SKN co zwiększy motywację członków SKN do podejmowania dodatkowych aktywności, budowania relacji między studentami/tkami różnych lat, dzielenie się wiedzą, zdobywanie doświadczenia przez członków SKN, budowanie poczucia przynależności do społeczności studenckiej.
    Warsztaty dla studentów ze specjalistami/ekspertami- praktykami z różnych dziedzin w zakresie rozwoju dodatkowych umiejętności praktycznych
    Od studenta do absolwenta - "Storytelling - jestem legendą" polegające na otwartych spotkania z wybitnymi absolwentami Uczeni (profesorami)
  5. Wsparcie adaptacji i integracji studentów  w tym:
    spotkania "study-life balance" - cykl spotkań i warsztatów mających na celu ukazanie studentom jak ważna jest równowaga pomiędzy studiowaniem i życiem prywatnym.
    utworzenie stref Study - life balance na 5 Wydziałach

Uniwersytet Medyczny w Lublinie w ramach projektu planuje:

zrealizować 4 000 godzin wsparcia psychologicznego oraz 700 godzin coachingu akademickiego (indywidualnych i grupowego)
objęcie wsparciem edukacyjnym 600 studentów (450 kobiet i 150 mężczyzn). UMLUB założył, iż wsparcie ukończy 360 studentów (270 kobiet i 90 mężczyzn)


Rezultatem podjętych w ramach projektu działań będzie dostosowanie systemu kształcenia Uniwersytetu Medycznego w Lublinie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

Uniwersytet Medyczny w Lublinie realizując projekt będzie brał pod uwagę rozwiązania służące osobom z niepełnosprawnościami, uwzględniając ich indywidualne potrzeby. Działania, które będą podejmowane w projekcie mają na celu ułatwienie osobom z niepełnosprawnościami równego uczestnictwa i włączenia społecznego.

Obsługa administracyjna:

Biuro Projektów

Sekcja Wdrażania Projektów Rozwojowych i Edukacyjnych

Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin

tel. 81 448 52 94/99

adres e-mail: magdalena.kamola@umlub.edu.pl, kamila.blaszczak-majewska@umlub.edu.pl